BudownictwoKupno mieszkania a zgłaszanie usterek

Kupno mieszkania a zgłaszanie usterek

Jeśli decydujemy się na kupno mieszkania oferowanego na rynku nieruchomości wtórnych, wówczas naszego świeżo nabytego mieszkania nie obejmuje żadna gwarancja czy rękojmia. Stosuje się generalnie zasadę, która jest opisana w powiedzeniu ludowym, brzmiącym w ten sposób – widziały gały, co brały – chyba, że zdarzy się sytuacja, że wyjdzie na jaw ukrywanie celowe pewnych wad danego lokalu przez osoby sprzedające mieszkanie, wówczas sądownie będziemy mogli ubiegać się o odszkodowanie lub przynajmniej naprawienie zaistniałej szkody. Jednak w sytuacji, kiedy decydujemy się na kupno mieszkania od dewelopera, na pewno warto jest przy oglądaniu mieszkania, podczas jego odbioru szczegółowo sprawdzać poszczególne elementy, aby od razu do protokołu zostały te kwestie wpisane. Jeśli jednak już po zamieszkaniu w danym lokalu stwierdzimy istnienie kolejnych usterek albo też zdarzy się jakieś uszkodzenie, powstałe w wyniku wadliwego wykonania elementów mieszkania, wówczas należy od razu zgłaszać taki fakt – oczywiście pisemnie – we wspólnocie mieszkaniowej, bowiem producenta, a więc dewelopera obowiązuje 3 letnia gwarancja na wykonany przez niego budynek. Jeśli okaże się, ze zbliża się okres tej 3 letniej gwarancji, a deweloper na nasze pisma nie chce za bardzo reagować, a więc może po prostu gra na zwłokę, warto jest wzmóc działania w tym kierunku, bowiem po minięciu wskazanego okresu czasu będziemy musieli poszczególne usterki w mieszkaniu naprawiać na własny koszt.

Zobacz także

Popularne

Najnowsze artykuły